Zasady diety błonnikowej

Zasady diety błonnikowej
Główną podstawą tej diety jest spożywanie codziennie ok. 50 gramów błonnika pochodzącego z naturalnych produktów, takich jak: zboża, brązowy ryż, razowe pieczywo, warzywa i owoce. Normalna dieta zawiera tylko ok. 15-20 g błonnika, dlatego należy stopniowo zwiększać ilość błonnika w diecie.
  • dopuszczalne jest spożywanie chudego mięsa oraz ryb,
  • dziennie można spożywać ok. 60-80 g przetworów mlecznych,
  • można stosować oliwę i masło (tylko w niewielkich ilościach),
  • zakazane jest spożywanie smażonych potraw,
  • konieczne jest wyeliminowanie z diety słodyczy oraz alkoholu,
  • zalecane jest stosowanie świeżych przypraw oraz ziół,
  • należy pić ok. 1,5-2 litrów wody niegazowej dziennie.

Dlaczego warto wybrać dietę błonnikową?

Dieta błonnikowa jest jedną z prostszych i przyjemniejszych diet. Można jeść do syta, jednak spożywane pokarmy są niskokaloryczne, dlatego pomimo to się chudnie. Jest to dieta idealna dla osób, które nienawidzą uczucia głodu, które często towarzyszy innym dietom odchudzającym. Błonnik w połączeniu z płynem pęcznieje, ponieważ absorbuje wodę. Dzięki temu zwiększa on swoją objętość i wypełnia żołądek. Uczucie sytości utrzymuje się długo i nie grożą nam ataki niepohamowanego apetytu. Co więcej spożywanie błonnika oczyszcza jelita i przyspiesza metabolizm.

Jakie pokarmy należy jeść na diecie błonnikowej?

Przede wszystkim należy zwiększyć ilość produktów zbożowych. Na śniadanie najlepiej wybierać jest płatki lub otręby zbożowe. Na obiad może być brązowy ryż z dodatkiem warzyw oraz chudego mięsa. Warto włączyć do diety również suche warzywa - groch, fasole, soczewicę.
30 g błonnika dostarczy już:
- 20 g gotowanych warzyw
- 20 g surowych warzyw
- jeden owoc